Nytt år.

2015

Det är ett nytt år och just detta har fått mina tankar att skena iväg, såklart. Varje år säger man (i alla fall jag) "nytt år, nytt jag". Men detta var jag taggad för, inte så otroligt dramatiska saker. Men att ändå känna att man har något mål med året, nyårs mål, löften, bucketlist's och allt där till. Inte extrema mål, som att bli världens kändaste person, eller bekämpa all hunger i världen. Men något litet, för både dig och mig, familjen och allmäna omgivningen. Så sånna mål har jag för mig själv, sååå klart har jag mina standard "var ekonomiskare" även om jag vet att jag kommer misslyckas. För jag är sämst att hantera pengar.
 
Men lätta mål som jag har och några av dessa kanske ni kan ta efter:
 
* Träna mer än förra året.
(inte träna 7 gånger i veckan, utan bara mer än vad det har varit. Sedan arbeta sig uppåt).
 
* Ha en positivare vinkel på livet. 
(Just nu har det varit en svår start för mig, tro mig allt jag gör är att känna hat mot allt och alla. Men jag försöker, hur jobbigt det än är att komma upp ifrån trappan, bokstavligt, så säger jag till mig själv att mina armar kommer ha muskler och bara gör det. Så inga stora saker, inte att alltid vara glad, utan bara att försöka vara det mest positiva jag du kan vara.)
 
* Le mer åt främlingar, säga hej oftare.
(Detta är något bra för omgivningen, hur glad blir man inte själv när man får ett leende av någon?)
 
* Inte äta godis på hela året.
(Detta är något otroligt svårt, för att älska godis liksom. Men har kommit överrens med mamma att hon inte får köpa godis till mig. Dock glass någon gång i månaden, men inget godis i alla fall. Samt om jag äter glass, som idag, skulle jag ta mig ner för trappan själv, även ta fram glassen och hallona själv. Detta tog mig 30 minuter...)
 
* Läsa mer böcker.
(Alla som känner mig vet att jag älskar böcker, men har haft problem att sätta mig ner och läsa. Istället tittar jag facebook eller tumblr.)
 
* Inte ta åt mig så mycket. 
(För känslosam är mitt andra namn, så bara skita i det. Totalt.)
 
Där är alltså några lätta mål, som vem som helst klarar egentligen. Så ska verkligen ha dessa och tänka på dessa totalt! Men något av dom svåraste är nog det postiva, just för att många som jag känner är stressade och hatar allt för det mesta.
 
TIPS: Förbredd en burk och några lappar som ligger bredvid, skriv ner på en lapp varje gång något bra händer och lägg den i burken. Sedan varje gång du känner dig sur/arg/ledsen så tar du upp och läser en (flera om det behövs) lapp. Detta kan få dig att inse att du har haft bra event i ditt liv, stora som små och det du är sur över nu är onödigt. 
 
Även skriva en dagbok, privat på internet, datorn eller för hand i en bok. Det gör jag, har anteckningsböcker ifrån när jag gick i 7an. Ju mer man skriver, destu roligare är det att läsa i framtiden. Tro mig, alltid ett gott skratt ifrån crushen jag hade i 8an och hur jag gjorde bort mig. 
 
Hoppas detta gav lite tips för det kommade året, gör det bästa av det. 
 
Skippa att sitta inne bara för du är bekväm sådär, eller för att du inte har något att ta på dig - gå ut, festa, ta en fika, en promenad med en vän eller bara sätt dig i bilen för en rode trip med din bestie. 
Eller sitt hemma för att du vill ha en hemmakväll med dig själv, gråt till Titanic med din mamma, eller titta på Clueless och bli kär i Cher's liv. Gör det du vill, för att du vill det. Men tryck dig ut ifrån din säkerhets zon. Ta chanser och tro på dig själv. För det är de jag tror 2015 handlar om. 
 
Övervinn 2015 nu! ♡
 
 

Jag tror på dig hjärtat, kör hårt!

Svar: <3 <3
Bianca

F

Bra skrivet bestie, nu gör vi 2015 till det bästa!

Svar: löv dig, det ska vi fan göra !!!
Bianca




Kom ihåg mig?