Veckans tema: förhållanden

Det eviga hetset om kärlek. Det är nog det värsta som finns, när dom flesta i ens kompisgäng är i ett förhållande och så kommer vi andra eftersläntrarna som inte riktigt är med i svängen. 

Allt blir olika, tyvärr, man delas nästan genast upp i två grupper. Singlar & förhållande. Men sedan gäller detta inte alla! Har vissa vänner som är precis som just "singlar". Hatar att det ens är så, menar vem bryr sig egentligen, men så är det. Automatiskt! Att umgås med brudarna kommer nu i andra hand och om man hade det lite trökt förut med kompisrelationen så försvinner den nästan helt. 

Men något som stör mig mest är all hets. Vi "singlar" då sitter inne en kväll, tittar på tv:n och kanske dricker vin eller bara har det allmänt gött. Självklart kommer man in på samtalet, förhållande, om det så kommer upp för man ser en kärleksfilm eller om man snackar om gårdagens skvaller. 

Jag själv är verkligen den typen av tjej som kan sitta och äta glass till 10 things i hate about you samtidigt som jag undrar vart min Patrick Verona är. 



Så man sneglar in på ämnet och slutar med att vi alla sitter och känner oss helt forever alone. Men så kommer en ond cirkel, samma samtal och att man mår dåligt. Detta skedde just i lördags. Men samtidigt så kom vi också in på samtalet att vi inte ville ha förhållande. 

Det känns så dumt att säga, för kärlek händer när det händer. Men just det hetset ifrån än själv och andra, släkt, vänner - ja till och med ens föräldra, vilker är så jobbig!

Något som jag verkligen inte vill ha är ett förhållande. Hade det i början av gymnasiet och det var väl najs, men inget jag vill ha idag. Är det något som jag är glad över så är det att jag är singel och trivs så.

Att "slippa" ha någon som man alltid måste ta hänsyn till, att inte gå på den där festen för att det gillar inte min partner. Att alltid behöva fixa sig & inte bara skita i att titta sig i spegeln. Att faktiskt kunna festa till 5 på natten, somna vart som helst, eller varför inte att gå hem och lägga sig som en sjöstjärna i sin egen säng. Att kunna flörta och skratta med vem som helst. Slippa oroa sig så himla mycket, 'vad tycker min partner om att jag dansar med han här?', 'kan man ta emot denna drinken trots att det inte är min pojkvän som bjuder mig?'. Att alltid behöva höra av sig till någon, behöva bry sig.

Låter kanske som största bitterkärringen. Men är bara sååå trött på att man alltid får en nedverderande ton bara för man är singel. Menar vem säger att man ens behöver vara i ett förhållande? Endast för att man inte är lika ensam? Snälla, man kan känns sig mer ensam i ett förhållande än som singel. 

Ta vara på varje dag ni har på jorden! 

- sluta jaga assholes som inte vill ha er
- du behöver inte raka dina ben för någon annan
- eller sminka dig
- bli full på vin med dina bästa vänner och älska livet
- allt är inte så ensamt, ta vara på dina vänner 
- skapa stunder som du är nöjd över

Good night !  





Kom ihåg mig?