Veckans Tema: Konsten att döda känslor.

Något som jag fastna för när jag lyssnade på ”BLOGPOD - med Michaela & Dasha”, är just deras avsnitt om att ”döda känslor”. Detta avsnittet har jag säkert lyssnat på 5 gånger, för det är så otroligt klockrent. Detta avsnittet är något som fick mig att tänka på olyckliga känslor. Hur många olika sätt det finns att tänka på detta, handskas med dessa känslor och lära sig att inte bry sig.

 

 
 

Jag menar inte att man inte ska ha några känslor. Men nu känner jag redan vid 18 års ålder, att jag aldrig vill känna känslan av hjärtkross och olycklig kärlek. Men jag känner också lite, jag har inga problem att bli kär, att bli krossad och sedan resa sig för att säga ”fuck you”. Jag känner att man lever för lite för att sitta hemma och gråta över någon person som gjorde slut, som valde bort mig.  

 

Något Sex and the City tog upp i deras serie var att det tar hälften så lång tid att komma över någon som er relation var lång. Alltså om ni var tillsammans i ett år skulle det alltså ta sex månader att komma över någon. Vilket jag tycker är lite lång tid, jag ska inte säga att det inte är såhär, men jag säger att det är olika för alla. Jag har alltid ställt mig frågan när jag sitter och gråter för en kille, ”är han värd mina tårar?”, och oftast är svaret N E J. Så jag intalar mig själv, ”Denna gången var det okej att gråta för honom, men aldrig igen.” och så gör jag det inte.

 

 

 

Det låter väldigt lätt att säga till någon att sluta tänka på en person, eller att hen inte är värd dina tankar, men ändå kan man inte sluta. Så här är några lätta tips på hur du kommer över någon: 

  1. Ta bort personen överallt. Facebook, Instagram och speciellt Snapchat. Praktiskt taget överallt där namnet på ditt ex kommer upp. 
  2. Ägna en dag till att gråta, verkligen få ut varenda tår. Titta på någon otroligt cheesy kärleksfilm och ät liter med Ben and Jerry’s. Rök ett helt cigg-paket eller drick en hel flaska vin för dig själv. Sitt och tyck synd om dig och känn att livet är sämst. Men när du sedan vaknar upp på morgonen dagen efter så ska du helhjärtat ta dig i kragen och aldrig gråta en gnutta igen för personen. För livet är bäst.
  3. Umgås med alla dina underbara kompisar, eller hitta på nya saker med din familj. Gör saker du aldrig förut har kunnat för du har varit i ett förhållande, eller gör bara saker du inte har vågat innan. Tvinga med dina kompisar och bara gör det. 
  4. Prata med ALLA om personen du var kär i, tillslut kommer du ha pratat sönder allting så till och med du blir trött på individen. På så sätt kommer du inte känna att du behöver prata om ditt ex, då du redan har sagt allt. 
  5. ”För att komma över någon, måste du komma under någon annan.” (ÄLSKAR citatet) Behöver man inte tolka rakt av, men ett tips är att i alla fall komma ut och prata med andra. Dejta, gå på bio, myskväll, snacka eller bara lära känna andra potentiella ”haff”. Kom ut igen, för chansen är stor att du hittar andra och inte ältar över att ditt ex var The only one. 

 

 

En sak jag också menar här, är att ditt ex måste inte vara en person du har dejtat i minst 1,5 år. Utan jag kategoriserar allt runt här, även om det är någon du endast har pratat med via tinder, snapchat. Någon DU har känslor för som inte är besvarade. Det kan också oftast vara det jobbigaste när man inte är ett ”riktigt” ex till någon. För då känns det dummare att vara ledsen över personen, men det kan oftast också vara den personen som tar längst tid att skilja dig ifrån. Då du inte vet vad ni kunde ha haft, med ett ”riktigt” ex har du upplevt allt. När man inte visste vart man hade varandra.

 

 

Någon gång kommer alla individer till den punkten man inte orkar längre, och en sak är klar: sätt alltid dig själv först. Du är viktigast i ditt liv, du är huvudrollen. Vilket är ett faktum jag har tagit upp innan. Du kommer alltid hitta någon ny, ditt ex, din crush var inte den rätta för dig. Låt ingen någon ta kontroll över ditt liv, förlåt ingen, om jäveln har varit otrogen säg bye bye och ha de. Alltså vi måste inse att folk som sårar oss inte bryr sig på samma sätt som vi gör. Du förtjänar alltid något bättre, no matter what. Våga tro på det, och du har inget problem med att gå vidare. It’s his fucking lost! ❤︎

 

Fan vad klok du är! <3

Svar: Bäst är du!!! <4
Bianca




Kom ihåg mig?